TIPS

 
 Bild lånad från Organic Makers
 
 
Jag är intresserad av att leva ett så naturligt liv som möjligt. Men jag älskar också mode, design, skönhet etc.
Därför är ett av mina nyfunna intressen att göra egna skönhetsprodukter. 
 
Än så länge är jag en rookie, och har lite hudkrämer och en deo i bagaget. 
 
Men skall försöka ge mig in på smink.
Ta till exempel foundation. Detta smetar vi in i huden nästan var dag, och vad innehåller den? Mineraloljor och annat skräp. Läs om vad mineraloljor är för skit HÄR.
 
Det hade varit underbart att kunna tillverka sitt eget smink helt enkelt. 
Men under tiden använder jag mig av det franska märket UNE.
 
Jag skall göra lite tutorials i framtiden, men under tiden måste jag tipsa om Organic Maker.
Ett företag som säljer ingredienser till hudvård via nätet och har en fantastisk blogg 
med recept och inspiration.
 
Klicka HÄR för att komma till bloggen
 
 
 
 
 
 
DIY skönhet | |
Upp